כשאתם מקבלים בקשת חברות בפייסבוק – האם אתם בודקים מי המבקש/ת? מה הסימנים המזהים עבורכם – איך יודעים אם מדובר במישהו מוכר או בעל עניין משותף, או במישהו שמחר ישלח לכל רשימת המכותבים/חברים שלכם הודעה בנוסח ״נתקעתי בקפריסין, גנבו לי את הארנק ואני צריך את עזרתך״…
כשאני מקבלת בקשת חברות אני תמיד נכנסת לדף של המבקש/ת, לראות במי מדובר.
קודם כל אני בודקת אם יש חברים משותפים ומה הקשר ביניהם. אולי מתחום הצילום, אולי נשות עסקים מקבוצת ניב, אולי קרובי משפחה רחוקים… את אלו אני מאשרת מיד.
אחרי כן אני נכנסת לתמונת הפרופיל לברר אם כבר נפגשנו בעבר. מאחר ויש לי זכרון כמעט פנומנלי לפרצופים, סביר להניח שאם כבר נפגשנו ואותו אדם לא השתנה בצורה קיצונית, אזהה את הפנים.
אמה-מה, לפעמים אנשים בוחרים לתמונת הפרופיל תמונה של הילדים. או של הכלב. או של האופנוע/אוטו/בריכה/עץ/היצירה האחרונה/סבתא רבתא/נעלי הבית… הרשימה ארוכה ובטח פגשתם דוגמאות נוספות. ובכן מה הבעיה?
הכל שאלה של מטרה…
מה מטרת הדף בפייסבוק? מי החברים שלכם? למי תשלחו הזמנה להצטרף לחוג החברים שלכם?
האם תרצו לקדם משהו בדף שלכם, או שזהו דף לשמירת קשר עם המשפחה והחברים הקרובים?
אם בחרתם באפשרות השניה (דף למשפחה וחברים), אתם יכולים לבחור איזו תמונת פרופיל שתרצו, הרי ממילא כל החברים מכירים אתכם, ומי שמעניין אתכם כבר מזמן חבר שלכם. המשיכו לפוסט הבא.
אבל –
אם בחרתם באפשרות הראשונה, לפיה הדף משמש אתכם לתחומי עניין כלליים, לחשיפת עבודות או לקידום עסק או תחום כלשהו, יתכן שתמצאו עניין בהמשך הפוסט הזה.
תמונת הפרופיל או תמונת הנושא שלכם אמורה להציג אתכם. היא כמו לחיצת יד ראשונה. היא מאפשרת למי שנכנס לדף שלכם בפעם הראשונה להעיף מבט (שבד״כ אורך מספר שניות בלבד) ממנו יוכל לוודא אם אתם מכירים, אם הוא או היא מעוניינים לקבל את בקשת החברות ששלחתם, או לשלוח אליכם בקשת חברות. היינו הך אם מטרת הדף שלכם היא למצוא מערכת יחסים זוגית או לקדם עסק. מאחר ומרבית הבחירות הראשוניות הן אינטואיטיביות, התמונה היא השלב הראשון להתרשמות. אם יצרתם עניין מספיק כדי שימשיכו לקרוא בדף שלכם, מכאן והלאה זה חלקית עבודה שלכם (ליצור את העניין) וחלקית עניינו של מי שנכנס לדף ואינו בשליטתכם (האם זה מה שהוא/היא מחפשים? מה המטרה שלהם וכו׳…).
מכאן שחשוב שתמונת הפרופיל/הנושא שלכם תייצג אתכם נכונה.
תמונת פרופיל היא בדרך כלל פורטרט, שמעבר להצגת פני המצולם או המצולמת הוא מספר משהו על אישיותם/עיסוקיהם/סביבתם של המצולמים.
שוב, חשוב שהתמונה תענה גם על המטרה של הדף.
במידה וזהו דף עיסקי יש חשיבות רבה לכך שהתמונה תשדר משהו עליכם, רמז על העסק, ו/על גישתכם לעסק. לדוגמה – תמונה שלכם תלויים בין שמים וארץ בפארק חבלים אתגרי תתאים מאד למי שמשווק עסק של Out door training, למשל, אך תחטיא את המטרה של מי שמעוניין לקדם עסק של חומרי יצירה.
אי לכך, חשוב שאתם תדעו מה אתם רוצים לומר ללקוחות שלכם, עוד לפני שאתם מצטלמים. אם עדיין לא מיקדתם את העניין, אני מאד ממליצה להקדיש לכך מחשבה ולכתוב, או לדבר עם מישהו שסומכים עליו ושמרגישים נוח לחשוב איתו ולנסות למקד יחד דרך שאלות ותשובות מה הייחוד של העסק ושלכם בו.
אז אחרי שהבנו את זה, מה עוד חשוב כדי שהתמונה שלכם תהיה טובה? זאת בפוסט הבא.
* חשוב מאד לקיים שיחה עם הצלם או הצלמת לפני צילום התמונה ולשתף אותם במה שתירצו להעביר בתמונות. לפני שאני עורכת סדרת צילומי תדמית חשוב לי תמיד להקדיש כמה דקות (טלפונית או פנים אל פנים) כדי להכיר את המצולמ/ת, לשאול, לברר, ולהבין מה חשוב לו/ה. תוך כדי כך אני מתחילה לראות את מה שבתוך, מה שמאחורי העיניים, את האופי והייחודיות של מי שיושב מולי, וכך קל לי יותר לצלם ולהציג את אלו החוצה למי שיראה לאחר מכן את התמונה.
השארת תגובה